Telefoonnummers

Algemeen (niet medisch): 024 - 378 18 18

Huisartsen & Fysiotherapie

Huisartsen

Spoed: 024 - 378 78 78

Kari Scholten, Juliëtte Mooren, Juul Houwen, Kamile Kartal, Eva Spijker
024 - 378 96 96

Merijn Kemper, Mirjam Meijer, Louky van Orsouw, Mark van der Wel
024 - 378 94 94

Fysiotherapie

Gerard Beemster, Marc Engelhard, Anita Pijnenburg, Annegien Slager, Judith Dost-Roenhorst, Lisanne Ebbers, Carina Wind
024 - 378 18 18 (Telefoonmenu optie 3)

Diëtetiek

06 - 42 80 77 30

06 - 57 99 79 44
Consultatiebureau

088 - 144 71 11

Ergotherapie

06 - 108 15 186

Logopedie

024 - 373 01 42

Maatschappelijk werk

024 - 323 27 51

Pedicure

024 - 641 19 49

Podotherapie

024 - 324 19 80

Psychologie

024 - 373 37 48

06 - 34 81 10 29 

RIBW

024 - 344 77 31

Verloskunde

024 - 378 77 44

Wijkverpleging

024 - 366 57 77

Welkom bij WGC Lindenholt

Welkom bij Wijkgezondheidscentrum Lindenholt! Hier vindt u informatie over de praktijken die wij huisvesten. Ons centrum is centraal gelegen in de wijk Lindenholt en biedt een breed zorgaanbod.

Persoonlijke aandacht

Onze huisartsen en praktijkassistenten zijn uw eerste aanspreekpunt voor vragen over uw gezondheid. Onze huisartsen hebben aandacht voor uw behoefte en situatie en bieden zorg die daar zo goed mogelijk op aansluit.  

Uitstekende faciliteiten

De afdeling fysiotherapie beschikt over een ruime oefenzaal met een uitgebreid assortiment aan oefen- en fitnessmateriaal. De fysiotherapeuten werken samen met andere zorgverleners in het centrum. Ze zijn ook toegankelijk voor patiënten zonder verwijzing.

Zorg voor het hele gezin

Het Wijkgezondheidscentrum biedt een grote diversiteit aan zorg. We zijn er voor alle mensen in de wijk, jong en oud, autochtoon en allochtoon. Een kleine vraag of een groot probleem: u kunt bij ons terecht!

Huisartsen

- standaard spreekuur: ma. t/m vr. 09:15 - 12:30 en 15:00 - 16:00
- telefonisch spreekuur: op afspraak met de assistente

- inloopspreekuur: ma. t/m vr. 8:00 - 8:45

dokter Kemper 
dokter Meijer 
dokter Van Orsouw 
dokter Van der Wel 
dokter Scholten 
dokter Mooren 
dokter Houwen 
dokter Spijker 
Tel. 024 - 378 94 94Tel. 024 - 378 96 96

Spoed: 024 - 378 78 78 | buiten kantooruren: 0900 - 88 80

Meer weten over spreekuren, een afspraak maken en de bereikbaarheid? Klik hier voor meer informatie

Informatie

Vanaf maandag 4 oktober 2021 wordt het inloopspreekuur hervat! 

Wij willen met dit inloopspreekuur onze patiënten sneller helpen met kleine klachten.

Hierdoor zal er minder wachttijd zijn voor afspraken op het gewone spreekuur.  

.

Wat is een inloopspreekuur? 

Dit is een spreekuur waarvoor u geen afspraak hoeft te maken, u kunt iedere werkdag tussen 8.00 uur en 8.45 uur gewoon 'inlopen'.

U moet wel uw naam en klacht aan de balie doorgeven.Er zijn tussen de 4 en 8 huisartsen die het inloopspreekuur verzorgen.

Dit kunnen andere artsen zijn dan uw vaste huisarts. U kunt dus niet kiezen voor een bepaalde arts.  


Wanneer? 

Voor het inloopspreekuur kunt u zich iedere werkdag tussen 8.00 en 8.45 uur aanmelden aan de balie. 


Hoe werkt het inloopspreekuur? 

Een afspraak maken is niet nodig. U kunt komen zonder van tevoren te bellen.  Het kan zijn dat u moet wachten, maar u wordt in ieder geval voor 9.30 uur geholpen. 


Waarvoor is het inloopspreekuur bedoeld? 

Dit spreekuur is bedoeld voor eenvoudige, korte vragen of klachten, die in ongeveer 5 minuten besproken en bekeken kunnen worden.

Per consult kunt u één vraag of klacht bespreken.  Als blijkt dat een klacht meer tijd nodig heeft, wordt u gevraagd een afspraak voor het gewone spreekuur te maken. 


Welke klachten wel? U kunt terecht met kleine/korte klachten, zoals: 

•        oorpijn 

•        kort bestaande hoestklachten 

•        keelpijn 

•        verkoudheid 

•        kleine blessures 

•        huiduitslag (krentenbaard, voetschimmel, eczeem) 

•        oogontsteking 

•        voorhoofdsholteontsteking 

•        simpele verwijsbrieven voor bijv. fysiotherapie 


Welke klachten niet? 

U kunt niet terecht op het inloopspreekuur als: 

•        u meerdere klachten heeft 

•        als de klachten al langdurig bestaan 

•        bij psychische klachten 

•        moeheid 


Corona informatie

 

01-07-2021

Wilt u een bewijs van vaccinatie voor reizen of voor toegang tot een evenement of binnenlocatie?

Dan kunt u terecht op de website CoronaCheck.nl of de app CoronaCheck op uw smartphone. U kunt daar zelf direct uw vaccinatiebewijs regelen.

 

Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de CoronaCheck website of app? Neemt u dan contact op met de Rijksoverheid. Belt u dan naar 0031-247247247. Daar zitten mensen klaar om u te helpen, ook als u zelf geen computer heeft.

 

Heeft u CoronaCheck.nl geprobeerd, maar is uw vaccinatiebewijs daar niet te vinden? Alleen als u door onze huisartsenpraktijk volledig bent gevaccineerd, kunnen wij u mogelijk helpen.

 

Stuurt u dan een e-mail naar info@wgclindenholt.nl, geef daarbij aan dat u een bewijs van volledige vaccinatie wilt krijgen, omdat dat dit niet is gelukt via CoronaCheck.nl. Vermeld ook uw contactgegevens.

Als het voor ons mogelijk is om u wel een vaccinatiebewijs te geven, dan sturen we u dat toe.

Het heeft geen zin om onze praktijk hierover te bellen.

 

Kijk op de website van de overheid voor meer informatie over wat u zelf kunt doen om aan een vaccinatiebewijs te komen.



Update mondkapje 

De plicht om een mondkapje te dragen als u ons Gezondheidscentrum bezoekt is vervallen. Uiteraard mag dit wel als u dit prettig vindt. 

Op het moment dat een van onze zorgverleners vanwege medische handelingen binnen anderhalve meter van u moet komen kunnen wij u vragen een mondkapje te dragen ( bv bij de fysiotherapeuten of bij onderzoek door een huisarts) De zorgverlener zelf zal dan ook een mondkapje dragen.  

Daarnaast willen we u vragen zoveel mogelijk alleen of met maximaal 1 begeleider te komen. Hiermee voorkomen we dat het te druk wordt en dat we de 1,5 meter niet  kunnen handhaven. 

Dank voor uw begrip! 

 

--------------------------------------------------------------------------- 

  • Houd u aan de regels in de praktijk. 

  • Bloedprikpost CWZ is open (tijdelijk naast de apotheek). LET OP, u dient een tijdslot te reserveren en kunt niet meer zomaar binnenlopen. Dit kan via www.cwz.nl/bloedprikken. Elke werkdag 08.30u-09.15u, neem het labformulier met patiëntsticker mee.  

  • Recepten herhalen kan via het huisartsentelefoonnummer (altijd bereikbaar) of via de website (homepage, direct regelen, herhaalrecept aanvragen). Voor 10u in de ochtend aangevraagd kunt u na 2 werkdagen vanaf 15u ophalen. 

  • Buiten kantooruren belt u net als anders de Huisartsenpost Nijmegen (0900-8880). Maar ook hier geldt: alleen als het echt spoed is. 

 

 

 

Covid-19 test. 

 

Heeft u klachten zoals verkoudheid, hoesten, verhoging of plotseling verlies van smaak en geur?  
Bel 0800-1202 en maak een afspraak voor een test.  
Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand.  
Blijf verder thuis en ga alleen naar buiten voor de test. 

Het telefoonnummer is zeven dagen per week, van 08.00 uur tot 20.00 uur bereikbaar om een afspraak te maken bij een testlocatie in de buurt.  

Let op: 

 
Behoort u tot een risicogroep of bent u ernstig ziek? Heeft u bijvoorbeeld hoge koorts of bent u benauwd? Bel uw huisarts, behandelend arts of de huisartsenpost. Bel bij een levensbedreigende situatie altijd 112. 

voor meer informatie kijk op https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19#risicogroepen 
Of bel met het gezondheidscentrum. 

 

Coronavirus 

 

Blijf thuis bij 1 of meer van deze klachten: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, koorts (boven 38 graden). 

  • Blijf thuis tot u 24 uur geen klachten heeft. 

  • U hoeft de huisarts niet te bellen. 

Bel wel direct de huisarts of huisartsenpost als 1 of meer van deze punten voor u klopt: 

  • u wordt in een paar dagen steeds zieker 

  • u ademt steeds moeilijker (bijvoorbeeld bij het lopen) 

  • u raakt steeds meer in de war 

  • u heeft meer dan 3 dagen koorts

  • u bent ouder dan 70, u heeft een chronische ziekte of minder weerstand EN u krijgt koorts 

Ga NIET naar de huisarts toe. Voor kinderen zijn de adviezen hetzelfde als voor volwassenen. 

Probeer te voorkomen dat u het coronavirus krijgt of aan anderen geeft: 

  • Was uw handen vaak met zeep. 

  • Nies en hoest in uw elle boog. 

  • Gebruik papieren zakdoekjes.

  • Geef anderen geen hand.

  • Houd 1,5 meter afstand van anderen. 

Zie voor meer informatie de website van het RIVM of kijk op thuisarts.nl. Bij vragen: bel 0800-1351.

.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wijkgezondheidscentrum Lindenholt in Nijmegen is op zoek naar een nieuwe

 

Directeur (0,6 fte)

 

Wij maken graag kennis met een sterke en verbindende persoonlijkheid die het vermogen heeft om boven de partijen te staan, een warme positieve sfeer brengt, humor inzet, probleemoplossend werkt en de principes van dienend leiderschap onderschrijft.

 

Wie zijn wij

Wijkgezondheidscentrum Lindenholt staat voor uitstekende, persoonlijke en wijkgerichte geïntegreerde eerstelijnszorg. Wij geloven dat samenwerking met zorg- en welzijnswerkers in ons centrum en in de wijk noodzakelijk is voor optimale gezondheid(szorg) voor de bewoners.  We halen in het centrum veel plezier uit het werk met de patiënten en onze onderlinge samenwerking. Wij staan voor persoons- en wijkgericht werken en vinden het belangrijk dat de patiënt zoveel mogelijk zelf regie houdt. De patiëntenpopulatie in ons centrum is zeer gemêleerd, hierdoor is het beantwoorden van de hulpvraag in de sociaal-maatschappelijke context van de patiënt een speerpunt. We werken vanuit onze waarden: Aandacht, Open en Vooruitstrevend.

 

In het gezondheidscentrum werken meer dan 100 enthousiaste zorgprofessionals samen om de zo best mogelijke eerstelijnszorg te verlenen. De huisartsen, POH’s, doksterassistentes, fysiotherapeuten en het ondersteunend personeel zijn in loondienst (35 medewerkers) van het centrum. De overige disciplines zijn psychologen, verloskundigen, diëtisten, ergotherapeuten, logopedisten, pedicures, podotherapeuten, GGD 0-18 jaar, maatschappelijk werk en thuiszorg.

 

Functie

Als directeur heb je de eindverantwoordelijkheid voor de organisatie. Je geeft leiding aan de dagelijkse gang van zaken, je hebt oog voor de hoge werkdruk en je legt verantwoording af aan het bestuur. Je bent verantwoordelijk voor de visie en strategie, de hoofdlijnen van het beleid, het financiële resultaat, de externe vertegenwoordiging en de overige bestuurlijke zaken. Je organiseert, stimuleert en bewaakt de integratie en financiering van het zorgaanbod. Daarnaast onderhoud je contacten met de wijk en de regio en ontwikkel je samenwerking (zorginitiatieven) met zorgaanbieders in de regio. Je maakt afspraken rondom financiering met de zorgverzekeraar en de regio-organisatie.

Functie eisen

Voor deze functie zoeken wij een directeur die met diverse partijen in verbinding kan staan en verschillen bespreekbaar maakt. Je hebt visie op de (geïntegreerde) eerstelijnszorg en weet deze te vertalen naar beleid. Je bent een deskundige en stevige gesprekspartner, zowel intern naar de samenwerkingspartners, als extern naar onder andere financiers, ketenpartners en stakeholders. Je hebt inzicht in en geeft advies over de positionering van de organisatie over de komende jaren; met name vanuit de regio/wijk gedachte en gaat mee in de ontwikkelingen in de regio en vertaalt deze naar het centrum. Je beschikt over een HBO+/Academisch werk- en denkniveau en hebt ervaring als manager/directeur in de (eerstelijns) gezondheidszorg. Je bent cijfermatig en bedrijfskundig sterk en hebt inzicht in bedrijfsprocessen.

 

Aanbod

Wij bieden je een uitdagende functie aan bij een multidisciplinair gezondheidscentrum dat gericht is op kwaliteit en samenwerking. Daarnaast bieden wij je:
• Een aanstelling voor 0,6 fte, in eerste instantie voor de duur van 4 jaar, met de
mogelijkheid voor een tweede termijn
• Wijkgezondheidscentrum Lindenholt volgt in de honorering de richtlijnen van de WNT-systematiek; het maximumsalaris bij een full-time aanstelling bedraagt op dit moment € 116.000.

• Flexibele werktijden

 

Interesse?

Herken jij je in deze functie en ben je enthousiast geworden? Dan ontvangen we graag je CV en motivatie voor 10 oktober as. per mail naar Hanny Verspaandonk, management-assistente, hverspaandonk@wgclindenholt.nl. Voor vragen of meer informatie kun je contact opnemen met Marianne Nicolasen (huidige directeur) via 06-12157214 of mnicolasen@wgclindenholt.nl of met Wim Bruinenberg voorzitter bestuur via 06-25247243.

De eerste gesprekken zullen plaatsvinden in de tweede week van oktober 2021.

 

Alle telefoonnummers

Fysiotherapie

Ma. t/m vr. van 08.00 tot 12.00 en 13.00 tot 17.00 uur

Tel. 024 - 378 18 18

Meer weten over de tarieven, het aanbod, de programma's en de bereikbaarheid?Klik hier voor meer informatie

Thuisarts.nl

Meer informatie over ziekte en gezondheid? Kijk op Thuisarts.nl! Hier vindt u medische informatie van uw huisarts voor thuis. Betrouwbaar, onafhankelijk en zonder reclame.

Actueel

Patiënten app

Wilt u eenvoudig digitaal uw eigen dossier inzien? Dat is mogelijk met onze app MijnHuisarts. U kunt met deze app ook makkelijk uw...

Groepstrainingen 'Stoppen met roken'

WGC Lindenholt scoort een 8.8

Fysiotherapie Wijkgezondheidscentrum Lindenholt is in 2019 beoordeeld door 223 patiënten met een ruime 8.8. Een score om ontzettend trots op te zijn.


Ook in 2020 staan...